Het bestuur werkt met een aantal commissies. Binnen die commissies zit altijd iemand van het bestuur, samen met leden die zich willen inzetten voor de positie en kwaliteit van de Toegepast Psycholoog. We hebben nog wel wat mogelijkheden om je steentje bij te dragen!
Commissie Congres
We organiseren 1 x per jaar een NBTP-congres. Dit beslaat ongeveer 5 vergadering per jaar, online.
- Eindbaas : Frans Vereijken
- Lid : Daisy van den Abeele
- Lid : Madelon Gerrits
- Lid : Sharon Bezembinder
- Lid : Vacant
Commissie Magazine
We brengen 2x per jaar ons online magazine Vakblad Toegepaste Psychologie uit. Voor het magazine dat in april uitkomt zijn we van oktober tot april aan de slag en voor het magazine dat in oktober uitkomt zijn we van april tot oktober aan het werk. Het hele jaar door dus! Je kunt echter ook voor 1 uitgave aansluiten. Heb jij bijvoorbeeld wel tijd in de maanden oktober t/m april, maar niet tussen april en oktober? Dan kunnen we je inbreng goed gebruiken voor onze april-uitgave!
Wat houdt het in? Wel: vergaderen, artikelen schrijven, interviews afnemen, brainstormen, netwerk aanspreken… en samen een prachtig resultaat afleveren!
- Eindbaas : Sharon Bezembinder
- Hoofdredacteur : Petra Kuiper
- Lid : Johan van der Burg
- Lid : Laurens F. Ekkel
- Lid : Agnes Schilder
- Lid : Rian van Son
- Lid : Fenneke Woertman
- Lid : Vacant
Commissie Website en socials
Het aandragen en uitvoeren van wijzigingen voor de website, input voor de socials,
- Eindbaas : Daisy van den Abeele
- Moderator : Petra Kuiper
- Lid : Marjolein Hardam
- Lid : Peter Vooren
- Lid : Sid B. Dane
- Lid : Kirsten Oerlemans
Accreditatiecommissie
In 2021 hebben we ons kwaliteitsregister geprofessionaliseerd. Voor de accreditatiecommissie, welke bestaat uit minimaal 3 en maximaal 7 leden, kunnen we nog mensen gebruiken. De huidige leden zijn:
- Beheerder/Eindbaas : Madelon Gerrits
- Lid Accreditatiecommissie : Didi Vrinten
- Lid Accreditatiecommissie : Vacant
- Lid Accreditatiecommissie : Vacant
- Lid Accreditatiecommissie : Vacant
Registratiecommissie
In 2021 hebben we ons kwaliteitsregister geprofessionaliseerd. Voor de registratiecommissie, welke bestaat uit minimaal 3 en maximaal 7 leden, zijn we dringend op zoek naar leden. De huidige leden zijn:
- Beheerder/Eindbaas : Madelon Gerrits
- Lid Registratiecommissie : Conny van der Heul
- Lid Registratiecommissie : Antoinette Scheffers
- Lid Registratiecommissie : Didi Vrinten
- Lid Registratiecommissie : Vacant
Kwaliteitscirkels
Contact dichtbij, dat is het doel. Als coördinator van een kwaliteitscirkel onderhoud je het contact en faciliteer je jouw regiogroep. Samen creëren we een landelijke dekking voor onze leden TP-ers.
- Eindbaas : Didi Vrinten
- Noord-Holland : Ciska van Roosmalen
- Zuid-Holland : Melissa Ruts
- Zeeland : Vacant
- Noord-Brabant : Ivonne van de Sande en Mirella Brok
- Utrecht : Vacant
- Flevoland : Waarnemend: Ciska van Roosmalen
- Friesland : Waarnemend: Agnes Schilder
- Groningen : Agnes Schilder
- Drenthe : Waarnemend: Agnes Schilder
- Overijssel : Waarnemend: Didi Vrinten
- Gelderland : Didi Vrinten
- Limburg : Vacant
Kascommissie
Ieder jaar kijken 2 leden van de kascommissie of het bestuur en specifiek de penningmeester de financiën goed heeft uitgevoerd. Dat betreft de boekhouding, maar ook of het geld is uitgegeven aan de juiste zaken, of de uitgaven passen binnen de doelstelling van de vereniging. Op basis van de kascontrole schrijven de 2 leden van de kascommissie een advies. Dit advies is gericht aan de leden van de vereniging. De kascommissie adviseert de leden tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) om wel of niet decharge te verlenen aan het gehele bestuur. Met een decharge worden bestuurders ontlast van persoonlijke aansprakelijkheid voor het uitgevoerde financiële beleid. Meer informatie over de kascontrole vind je in deze video.
- Eindbaas : Conny van der Heul
- 2023: controle 2022 : Ellen Borchert
- 2023: controle 2022 : Miranda Kalksma
- 2022: controle 2021 : Claudia Polet
- 2022: controle 2021 : Hans van Iersel
- Lid : Kirsten Oerlemans
- Lid : Manon van Gortel
- Lid : R.F. van den Akker
- Lid : Marianne Pluijm
- Lid : Sven van der Hoorn
- Lid : Petra Derlagen
Commissie Updaten documenten
Wegens wetswijzigingen zijn de Statuten aangepast in 2021. Onze ambitie is om alle documenten te reviewen: Huishoudelijk reglement, Klachtenreglement, Beroepsprofiel, Beroepscode en wat ter tafel komt. Ben jij die TP-er die ook juridisch is onderlegd? Dan kunnen we jou goed gebruiken!
- Eindbaas : Mieke van Herk
- Lid : Didi Vrinten
- Lid : Daisy van den Abeele
Commissie P3NL activiteiten
Via federatie binnen P3NL oefenen we invloed uit op de Veldnorm 2022. Daarnaast werken we aan de gezamenlijke invulling van de HBO beroepenstructuur. Ook schetsen we scenario’s voor de toekomst van psychologische hulpverlening. Wil je hierover meedenken en aan meewerken? Meld je aan!
- Eindbaas : Mieke van Herk
- Lid : Madelon Gerrits (Veldnorm)
- Lid : Conny van der Heul (HBO beroepenstructuur)
- Lid : Vacant
Commissie Platform / Digitale community bouwen
In 2022 willen we een nieuw platform voor de leden bouwen, achter MIJN NBTP. Heb jij daar goede ideeën over? Laat het ons weten!
- Eindbaas : Sharon Bezembinder
- Lid : Vacant
- Moderators : Vacant (speciaal voor studenten)
- Vacaturejagers : Vacant (speciaal voor studenten)
Commissie Afstudeerbegeleiding
Met samenwerkingspartners willen we trajecten ontwikkelen met als doel meer werkterreinen beschikbaar te maken voor Toegepast Psychologen. Wil jij je ook inzetten om de TP-er beter op de kaart te zetten? Meld je dan aan.
- Eindbaas : Fallon Elkerbout
- Lid : Vacant
Commissie Externe contacten
Het onderhouden van contacten met de o.a. de Hogescholen, studieverenigingen, alumniverenigingen inzake stagemarkten, diploma uitreikingen etc. is leuk werk, maar kost ook tijd. Daarom zijn we op zoek naar meerdere promotieteamleden. Vind jij het leuk om op een markt de NBTP te vertegenwoordigen? Sluit je dan aan!
- Eindbaas : Madelon Gerrits
- Lid : Shirley van Doesburg
- Lid: : Vacant
————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Naast alle bovenstaande commissies willen we in de toekomst uitbreiden door onderstaande commissies in het leven te roepen. Heb jij affiniteit met deze commissies? Neem contact met ons op. Het wordt zeker gewaardeerd!
Commissie Marketing en Sales
Zaken met korting gaan regelen, bijvoorbeeld boeken, of verzekeringen, beroeps/bedrijfsaansprakelijkheid. Regelen van adverteerders en sponsoren.
Commissie Subsidies en fondsen
Het adviseren van het bestuur over het werven van extra fondsen. Eventuele samenwerkingspartners zoeken en aanvraag verzorgen